H&M Role Models – wielcy młodzi
Zgodnie ze znanym przysłowiem – „dzieci i ryby głosu nie mają”. Dorośli często ignorują zdanie najmłodszych, usprawiedliwiając się ich wiekiem oraz brakiem „wystarczającej” wiedzy. Jednak czy aby na pewno nie warto wysłuchać, co próbują nam przekazać? H&M w najnowszej kampanii Role Models postanowił oddać głos dzieciom i pokazać, że to właśnie w nich drzemie prawdziwa siła mogąca zmienić świat.
Marka H&M rozpoczęła globalną inicjatywę, tworząc platformę, która ma wspierać niezwykłe młode osoby, reprezentujące postawy godne naśladowania. Firma chce pokazać, jak wiele dzieci aktywnie walczy o lepszą przyszłość. Ich działania dążą do usunięcia różnego rodzaju nierówności, zwiększenia świadomości społeczeństwa czy uświadomienia konieczności troski o planetę.
W naszej kulturze dość mocno utarł się schemat dzieci poszukujących swoich wzorców głównie wśród dorosłych. Dojrzałe gwiazdy telewizji czy rekiny biznesu wydają się więc być „idealnym” wyborem. Już samo pytanie najmłodszych, kim chcą zostać w przyszłości, sugeruje, że to właśnie naśladowanie starszych jest właściwe. Jednak pomimo wszelkich stereotypów, dzieci mają coraz więcej do powiedzenia i to one stają się wzorcami przyszłości.
Wykorzystując swoje ogromne zasięgi, firma H&M postanowiła zacząć promować historie młodych z całego świata, którzy swoim zachowaniem udowadniają swoją niezwykłość. W ramach najnowszej inicjatywy Role Models marka opublikowała na platformie krótkometrażowy film stworzony we współpracy z dwukrotnie nominowanym do Oscara reżyserem Bryanem Buckleyem. Możemy tam poznać grupę dzieci, które opowiadają o otaczającym je świecie. Poznajemy ich marzenia, pasje, osiągniecia oraz dowiadujemy się, co myślą o współczesnym społeczeństwie.
Film ma skłonić odbiorców do refleksji. Przedstawieni bohaterowie są dowodem na siłę młodego pokolenia. Jedenastoletni Ryan opowiada o swojej miłości do recyclingu, podkreślając, jak bardzo jest on istotny dla dobra planety. Pięcioletni João Paulo mówi o książce dla najmłodszych, którą napisał, by podkreślić potrzebę ochrony środowiska. Poruszony został również temat pomijania poglądów i przekonań dzieci oraz coraz częstszego ignorowania społecznie istotnych problemów przez dorosłych, którzy po prostu „mają ważniejsze sprawy na głowie”.
Nowa platforma H&M ma więc wzmacniać siłę i zasięg działań młodego pokolenia, które dostrzega rozmaite problemy bez względu na swój wiek. Firma zachęca do dzielenia się inspiracjami i dostarczania historii dzieci aktywnie walczących o lepsze jutro. Każdy może nominować swój wzór do naśladowania na stronie internetowej marki, dzięki czemu inspirujące pomysły najmłodszych w końcu będą mogły zdobyć uznanie dorosłych z całego świata.
Autor: Oliwia Józefowiak
Zdjęcie: www.hm.com