Marketingiem w kanon piękna

Marki modowe mogą mieć niekorzystny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Jak niektóre z nich próbują zmieniać zgubne trendy?

Kto ma media, ten ma władzę

Standardy piękna nie biorą się z próżni. Są związane z biologią, ale także kulturą. Tą zaś generują ludzie posiadający środki przekazu. Czyli influencerzy, designerzy czy wreszcie – marki modowe. Mogą użyć tego do nadmiernej estetyzacji rzeczywistości. W ich świecie wszystko jest idealne. W efekcie zwykły człowiek też chce tak wyglądać. Tu zaczyna się problem. W przeciwieństwie do modela, zwykły człowiek nie będzie w stanie poświęcać tyle czasu na dbanie o siebie, treningi czy zabiegi. Nie mówiąc o tym, że rzeczywistości się nie zretuszuje. A jednak będzie tego pragnął, okazyjnie cierpiąc.

Kto ma media, ten zmienia świat

Brytyjska marka modowa ASOS ma pewien ciekawy wyróżnik rynkowy. Twierdzi, że nic nie narzuca. Że z nią każdy może czuć się dobrze. Wiele marek tak mówi, ale ASOS potwierdza to czynem. Słynie z angażowania do swoich kampanii niedoskonałych modeli. I szczyci się tym, że nie poddaje zdjęć obróbce. Niewątpliwie jest to forma służby powszechnemu zdrowiu psychicznemu. Ostatnio marka postanowiła nawiązać współpracę z modelką Izzie Rodgers. Nie jest to osoba o wyglądzie perfekcyjnym. Ma trądzik. Wyraźny, trudny do ukrycia. Jak wielu ludzi, którzy wierzą, że ich ideały nie mają takich problemów.

Marka podjęła się tutaj bardzo ważnej misji. Wali taranem w poważny społeczny problem. Nie ma innego wyjścia, prawdę mówiąc. Ludzie są coraz bardziej świadomi problemu i domagają się rozwiązań. W najbliższej przyszłości nadmierna estetyzacja rzeczywistości przez marki modowe będzie (miejmy nadzieję) oznaczała zdecydowaną reakcję konsumentów.


Autor: Paweł Wilczkowiak

Zdjęcia: Facebook, Pixabay

Paweł Wilczkowiak

Połączenie mnicha i żołnierza Legii Cudzoziemskiej. Słucha muzyki klasycznej i pagan ambientu. Biega na 10 km z obciążeniem i czyta klasyków. W redakcji zajmuje się głównie kulturą i życiem studenckim. Sporadycznie dzieli się wiedzą marketingową zdobywaną na komunikacji wizerunkowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przejdź do paska narzędzi